Néhány fontos gyakorlati tudnivaló a bejelentésről, és a hiánypótlásról

Néhány fontos gyakorlati tudnivaló a bejelentésről, és a hiánypótlásról

A Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszer (FAR) működésével kapcsolatosan néhány gyakorlati tudnivalóról szeretnénk tájékoztatni Önöket.

Díjfizetés

Az intézmény bejelentésekor az igazgatási szolgáltatási díj befizetését csak azután tudják megtenni, miután az intézményi adatokat felvitték a rendszerbe, és megtörtént a bejelentés véglegesítése.  Azaz az összes adat felvitele után megjelenik a Digitális aláírás és véglegesítés gomb. Erre rá kell kattintani.

Ezután jelenik meg a díjfizetéshez: a számlatulajdonos neve, a számlaszám és az az azonosítószám is, amelyet a befizetésnél a közlemény rovatban kell feltüntetni. Az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló banki igazolást is csak ekkor kell majd feltölteni.

Amennyiben a beküldés sikeres volt, a rendszer visszajelzést küld erről, ami a felületen is megjelenik (bal felső sarok). Ezen kívül az ügyfélkapun keresztül is érkezik egy értesítés a sikeres bejelentésről.

Határidő

A bejelentés elfogadásának határideje 8 nap, a tapasztalatok azonban az mutatják, hogy nem minden esetben érkezik meg az elfogadó végzés a bejelentésről.

Hiánypótlás

Az eddigi tapasztalatok szerint az esetleges hiánypótlásról a hivatal nem küld értesítést! Így a képző csak úgy tudja megnézni, hogy kell-e hiányt pótolnia, ha a FAR-ban gyakran megnézi, hogy a beadványok kezelése menüpontban megjelenik: a Hiánypótlásra visszaküldve megjegyzés. Erre rákattintva jelenik meg a hiányosságok részletezése. A hiánypótlásra megszabott határidő 5 nap! A hibajavítás-kor a teljes űrlap újra szerkeszthetővé válik (kis ceruza jel) de értelemszerűen csak azt kell javítani, ami nem megfelelő. A hivatalos hiánypótlási végzés is megjelenik a rendszerben, ezen feltüntetik az ügyintéző nevét és telefonszámát, probléma esetén érdemes náluk érdeklődni.

Gyakori hiányosság: a digitális aláírás hiánya

Azok a képzők, amelyek már korábban tették meg a bejelentésüket, általában visszakapták azzal, hogy hiányzott a digitális aláírás a bejelentésről. (Ennek oka: abban az időpontban, amikor megtették a bejelentésüket – és annak rendje és módja szerint megnyomták a Digitális aláírás és véglegesítés gombot – ez a funkció nem működött, legalábbis a hivatal telefonos megkeresésre ezt a választ adta.) Ilyen esetben a bejelentést újra meg kell tenni (de nem kell még egyszer kitölteni a már elkészített beadványt), ez egy gombnyomással (ami most már működik) megoldható.